Când bugetul nu mai reușește să țină echilibrul dintre venituri și cheltuieli, ce fac guvernanții? Pentru că nu pot renunța la promisiuni, pentru că nu pot reduce birocrația, pentru că toată strategia lor de guvernare se bazează pe un ”perpetuum mobile” al consumului, atunci singura lor soluție este introducerea de noi taxe.
Prin urmare, cum statul are nevoi mari (pentru pensii speciale, pentru salarii mărite câtorva categorii de bugetari), tot inventează și mărește taxe; numai că aceste taxe ajung în preturi, crește inflația (taxa mascată) pe seama tuturor. Statul este un ”haiduc” modern, ia de la toată lumea (săracă sau bogată) și împarte câtorva (pensionarilor speciali, unor categorii de bugetari). Această haiducie mărește discrepanțele sociale și inflamează climatul social datorită nedreptății (evidente la pensiile speciale care sunt pur și simplu un furt).
În taxa pe ”lăcomie” (după numele anunțat de ministrul de finanțe) este de fapt vorba despre lăcomia guvernului care nu are bani suficienți (pentru pensii speciale și alte măsuri sociale; nu, nu pentru autostrăzi vrea bani, acolo refuză banii gratis oferiți de UE și demarează costisitoare parteneriate public-privat). De ce crește ROBOR-ul? Pentru că există cerere mare de bani. Cine cere cei mai mulți bani? Tocmai guvernul României, pentru finanțarea (prin intermedierea titlurilor de stat) a nevoilor sale. Este o măsură disperată, una care arată neînțelegerea economiei (explicații aici https://republica.ro/de-ce-creste-robor-cateva-notiuni-econ…).
Toată această haiducie are loc în zilele în care infama OUG pentru amnistie și grațiere este sabia lui Damocles peste pacea socială din România, după un discurs public copie a celui al liderului din decembrie 1989 (oficializarea eurofobiei).
Părerea mea despre măsurile anunțate este că acestea sunt: fără justificare economică; anti-concurențiale și anti-economice; anti-economie de piață.
Sunt doar o haiducie, luăm de cei activi, luăm de la toți (prin inflație) și dăm unora (pensionari speciali, categorii privilegiate). Întotdeauna, taxe mai multe și mai mari, conduc pe termen lung la rezultate inverse. Și reciproca, când nu suprataxezi, apare concurență, crește calitatea serviciilor și scad prețurile (exemplu elocvent este în industria telecom: taxele mai mici au dus la dezvoltarea sectorului, la scăderea prețurilor, la creșterea calității. Nu întâmplător în serviciile internet suntem în top 5 mondial).
În plus, după măsurile astea rămâne întrebarea: dacă economia duduie (de câțiva ani), de ce dintr-o dată atâtea măsuri radicale? Există o criză care să le ceara? Și dacă ar fi o criza și tot nu sunt măsuri adecvate!
Părerea mea despre măsurile anunțate este că acestea sunt: fără justificare economică; anti-concurențiale și anti-economice; anti-economie de piață.
Sunt doar o haiducie, luăm de cei activi, luăm de la toți (prin inflație) și dăm unora (pensionari speciali, categorii privilegiate). Întotdeauna, taxe mai multe și mai mari, conduc pe termen lung la rezultate inverse. Și reciproca, când nu suprataxezi, apare concurență, crește calitatea serviciilor și scad prețurile (exemplu elocvent este în industria telecom: taxele mai mici au dus la dezvoltarea sectorului, la scăderea prețurilor, la creșterea calității. Nu întâmplător în serviciile internet suntem în top 5 mondial).
În plus, după măsurile astea rămâne întrebarea: dacă economia duduie (de câțiva ani), de ce dintr-o dată atâtea măsuri radicale? Există o criză care să le ceara? Și dacă ar fi o criza și tot nu sunt măsuri adecvate!
Guvernul anunță măsuri pentru desființarea pilonului 2: micșorarea comisionului administratorilor fondurilor; mărirea capitalului social al fondurilor; posibilitatea de a te retrage din pilonul 2. Pilonul 2 este unica măsură economica justă în ultimii 12 ani. Pilonul 2 a reușit randamente foarte bune. Cadou otrăvit: te retragi din pilonul 2, te bucuri o vară (precum greierele), dar când iarna vine (bătrânețea) nu vei fi furnică.
În varianta finală, nu te mai poți retrage cu banii, dar cerința măririi capitalului social de cca 10 ori va duce tot la desființarea pilonului 2.
În varianta finală, nu te mai poți retrage cu banii, dar cerința măririi capitalului social de cca 10 ori va duce tot la desființarea pilonului 2.
Să scrii termenul ”lăcomie” într-un proiect de OUG referitor la actori economici mie-mi sună a luptă de clasă. Am revenit la primii ani ai comunismului? Suntem în anii 50? Unde mai pui că lăcomia în cauză se bazează pe foamea guvernului de a cheltui banii pe care nu îi are.
Economia duduie de ani buni; taxele introduse nu au nici o legătură cu dificultăți bugetare. Aste este povestea.
Dar, preșcolarii și elevii din clasele I-IV nu vor primi miere de albine până la finalul anului 2021!!! Plus, alte măsuri de austeritate incluse în același OUG.
De fapt, apocalipsa financiară a fost anticipată (pentru că programul de guvernare nu era realist) și anunțată (pentru că îndeplinirea lui scârțâia). Faptul că nu se închide bugetul și că urmează noi taxe a fost anunțat de analiști economici precum Moise Guran, Bogdan Glăvan sau Cristian Păun.
Care sunt efectele acestor măsuri propuse:
- sistemul bancar pus la pământ, toate băncile vor fi împinse spre pierderi; băncile vor încerca să-și recupereze banii pe seama clienților, iar economia va suferi masiv;
- pilonul 2 va fi desființat sau naționalizat, iar pensiile a milioane bune de români vor fi mai mici în viitor, nu vor mai avea protecție față de evoluția economiei și demografiei;
- sistemul energetic va fi îngenuncheat, producătorii blocați (ROMGAZ, PETROM, inclusiv extracțiile din Marea Neagră), iar importul va fi majorat pentru a redeveni dependenți energetic față de Rusia;
- prețurile și calitatea serviciilor telecom vor suferi și ele;
- vor dispărea firmele mici, autohtone, multinaționale vor rezista sau vor pleca, vor fi favorizate câteva firme rusești și ungurești (de gaz), câțiva moguli precum Ioan Nicolae (Interagro, petrochimie) sau Ion Țiriac (cu ajutorul de stat pentru grădinițe olimpice);
- inflația va afecta fiecare român și toate aceste taxe se vor regăsi în prețuri.
Theodor Stolojan spune că ”Dacă ar trăi Petre Ţuţea şi ar fi întrebat astăzi ce sfat ar trebui să dea Guvernului PSD-ALDE, n-ar răspunde decât cum a răspuns în primii ani după al Doilea Război Mondial, când el lucra la Ministerul Economiei, întrebat de ce nu dă nişte recomandări Guvernului comunist, a zis: domnule, n-are sens, pentru că au ieşit din zona raţionalului în economie. Exact în această situaţie este şi această guvernare PSD-ALDE”.
Theodor Stolojan mai afirmă că Guvernul ar trebui să știe că ”sectorul privat întotdeauna va fi mai inventiv decât minţile unui Dragnea sau ale unui Teodorovici. Vor găsi mijloacele pentru ca toate aceste noi impozite şi taxe să ajungă pe consumatorii finali (...). A te lupta cu piaţa, întotdeauna pierzi până la urmă. Băncile vor găsi mijloacele să facă faţă la această măsură, care nu este deloc raţională”.
În acest moment, putem vorbi de un multiplu faliment al guvernării:
- faliment moral (problemele penale, impostura intelectuală)
- faliment politic (paria Europei)
- faliment bugetar (avalanșă de taxe ad-hoc)
Urmează falimentul economic. Pas cu pas, tot mai accelerat.
Postare Florin Cîțu pe FB: ”Dragnea, Tăriceanu, Vâlcov, Teodorovici, groparii României recunosc OFICIAL CRIZA!
Astăzi, explic care sunt implicațiile pentru sectorul bancar al taxării activelor financiare.
PSD+ALDE+UDMR recunosc că AU MINȚIT. Introduc taxe noi pentru că altfel deficitul bugetar depășește 5% în 2019!
Pe rând.
În primul rând - ticăloșie.
Active financiare înseamnă investițiile făcute de bănci în economie (în stat, în cetățeni, în companii).
PSD+ALDE taxează investițiile și implicit le va distruge.
În al doilea rând - prostie.
Taxa se referă la ROBOR dar băncile au portofolii cu credite și în valută. Bineînțeles că îi afectează și pe acești clienți.
În al treilea rând - imbecilitate
Taxa NU reduce ratele celor care au acum credite în lei sau valută. Nu are cum. Contractele respective sunt legate de ROBOR și atât.
Taxa NU reduce ratele creditelor noi, prețul creditelor este determinat de cerere și ofertă.
Taxa reprezintă un cost iar socialiștii de la PSD+ALDE și UDMR au prezentat doar cum se calculează. Pentru bănci reprezintă creșterea costului cu afacerile în România.
Creșterea costului poate să fie:
- internalizată de bănci într-o marjă de profit mai mică
- transferată în dobânzi mai mari pentru credite noi
- transferată în dobânzi mai mici pentru depozite.
Unde se va regăsi această taxă depinde de strategia fiecărei bănci, de profitabilitatea fiecărei bănci și de condițiile pieței.
Astăzi, sistemul bancar are lichiditate asa că această taxă se va vedea imediat în REDUCEREA dobânzilor la depozite. Iar pentru că există cerere pentru credite și de la companii și de la persoane fizice o parte din taxă se va vedea în dobânzi mai mari la creditele noi.
În țările unde au fost introduse taxe pe investițiile băncilor, investițiile au scăzut brusc. Nu există nicio situație unde taxa a dus la dezvoltarea sectorului.
Concluzie:
Taxa PSD+ALDE+UDMR pe investițiile băncilor va duce la distrugerea economiilor populației din sistemul bancar prin reducerea dobânzilor la depozite și la restrângerea investițiilor băncilor în economie.
Statul român va apela la investitori străini privați sau instituționali pentru împrumuturi. Băncile locale vor pune taxa în dobânda pe care o cer de la stat.
PSD+ALDE+UDMR crează o problema structurală și cresc riscul sistemic prin transferarea datoriei României în lei (!!!) direct investitorilor străini. Cu băncile locale mai puteai negocia să nu-ți vândă obligațiunile dacă te aflai într-o situație dificilă, dar cum negociezi cu cei pe care nu-i cunoști?
Taxa pe active financiare se va vedea în prețurile sistemului bancar= dobânzile la depozite și dobânzile la credite. Asa cum supraacciza s-a văzut în prețul combustibilului.
CEL MAI IMPORTANT:
NU va reduce ratele persoanelor cu credite în lei. Trebuie să fii foarte prost să crezi că așa reduci ratele la credite.
ATENȚIE băncile au o soluție dacă vor:
- desființează ROBOR. Și taxa dispare.”
Postare Cristi Tudorescu pe FB: ”Au dat ORDONANȚA RĂZBOIULUI CU ECONOMIA. Au lăsat senzația că e mai bine decât marți seara, când a ieșit Teodorovici cu artileria grea. Și se bazează că lumea va uita într-un an toate astea. Ce a rămas, în final:
1) Taxa pe activele bancare, la actualul nivel al ROBOR, este 0,2% și nu 0,9%. Poate ajunge la 0,5% (gen Ungaria). Legătura cu ROBOR este tot ilogică, gândirea este tot strâmbă. Cineva, acolo, tot nu înțelege ce e acela ROBOR și cum se formează.
2) Companiile din energie vor fi impozitate cu 2% din cifra de afaceri, nu cu 3%. Principiul e tot de economie primitivă, să impozitezi cifra de afaceri, rulajul. Să impozitezi faptul că acel jucător există. Tot 2% vor plăti și companiile cu pierderi, Complexul Energetic Oltenia sau ELCEN sunt îngropate și mai mult, tocmai de Guvern.
3) Telecom - impozit de 3% din cifra de afaceri.
4) Pilonul II de pensii. Abordarea s-a schimbat: "vă lăsăm să vă jucați acolo cu ăia 10 miliarde de euro, nu vă mai zicem de naționalizare și de oprire contribuții". Au impus însă cerințe mari de capital societăților de administrare. În afară de scăderea comisionului la intrarea banilor (1%, din care 0,5% rămâne la administratori, comparativ cu 2,5% cât era înainte -- acceptabil ca principiu), au mai făcut ceva: au legat comisionul anual de performanța fondului - aparent o măsură logică în ochii publicului, dar nivelurile propuse fac business-ul nerentabil pentru mulți: între 0,24% - 0,84% pe an, asta dă o volatilitate foarte mare pe veniturile administratorilor. Probabil vor rămâne 3 administratori în loc de 7, iar peste 2 ani discursul o sa fie "ia uite, oligopolul ălora trei" -- când de fapt oligopolul va fi provocat chiar de Guvern.
5) Punctul de pensie mărit din septembrie 2019 și apoi septembrie 2020, fix înainte de alegeri! Asta înseamnă nerespectarea legii, care spune că trebuie mărit de la începutul anului cu rata inflației + 1/2 din creșterea salariului mediu brut. În ianuarie - septembrie, pensionarii vor fi văduviți de bani în plus, pentru a avea creșteri abia în septembrie 2019 și apoi doar înainte de alegeri.
IMPACT MACROECONOMIC:
- nu, nu vor pleca investitorii mari.
- din toate astea, nu vor strânge 8 mld RON la buget la anul, ci vreo 3 mld RON.
- gândirea de la Palatul Victoria pare să fie "eh... n-om mai crește la anul cu 4-5%, se mai supară unii, alții, multinaționalele, om crește cu 3% în 2019 și lumea o să uite". Problema e că realitatea poate fi mai rea, efectele sunt greu cuantificabile acum.
În final, măsurile vor afecta exact cetățenii pe care guvernanții pretind că-i apară: inflație 2019, costuri mai mari ale împrumuturilor, căci băncile vor împinge costurile mai departe.”
Postare Cristian Păun pe FB: ”Adio Pilon 2! Și rămâi cu bine...
Nu pot să ia cu japca acei bani pe CNP așa că:
- scad drastic comisioanele de administrare (administratorul privat este obligat să facă muncă gratuită - o aberație);
- un randament mai mare peste rata inflației se va taxa exponențial (administratorii privați mai performanți vor fi taxați suplimentar - o aberație);
- mutarea banilor la Pilonul 1 nu e posibilă, fiind vorba de bani privați și sisteme de pensii diferite. Banii rămân acolo dar vor fi administrați nu privat ci de stat (dacă opțiunea ta e Pilonul 1). În plus de administrarea de către stat a banilor acumulați până acum prin Pilonul 2, dacă optezi pentru Pilonul 1, cotizația ta va merge ulterior integral la un sistem fără acumulare, din care se plătesc pensii speciale / ocupaționale / sociale și care este pe un mare deficit ce creste constant. Dacă optezi pentru Pilonul 2, banii rămân în administrare privată dar nu mai există stimulentele ca această industrie să existe sau să reziste (primele două argumente).
Oricum ai da-o, românii pierd bani. Oricum ai da-o vorbim de bani luați cu japca. De furt.
Sfat: Păstrați banii în Pilonul 2 în continuare și mergem la vot să schimbăm aberațiile astea. Contribuția la Pilonul 2 trebuie să crească nu să scadă. Pensia trebuie să fie, mai degrabă, cu acumulare! Iar administratorii privați să reziste până atunci. Chiar dacă va fi greu pentru ei!”
După logica guvernamentală, firmele private ca nu au profit trebuie să plătească taxe mai mari (pe active, de ex.). Dar firmele/regiile de stat care au pierderi? Lor li se șterg pierderile pe care le au, an de an. Statul este stat: poate stabili și modifica regulile oricând, poate da unora ce ia de la alții, poate vinde scump un serviciu la o calitate redusă. Să nu uitam: topul firmelor cu pierderi este dominat de cele de stat; în topul producătorilor care fac export sunt numai firme private (hulitele multinaționale). Taxele mai mari ajung întotdeauna în preturi, adică le vom plăti tot noi consumatorii. S-a ajuns aici pentru ca economia reală nu ascultă de povești pe hârtie, de indicatori spectaculoși de PIB care nu au substanță.
Dacă o firmă privată face privat, guvernanții o acuză de lăcomie. Dacă o firmă privată nu face profit sau face unul invizibil, atunci este acuzată că mută profiturile. În primul caz poate fi vorba de profit mare datorată slabei concurențe în acel sector: în al doilea caz poate fi vorba că firma face investiții majore (ex. RDS care este poate singura firmă românească ce este actor regional) sau pur și simplu își repatriază veniturile.
Ca guvernanții să prefere să ia măsuri în favoarea bugetarilor nu este de mirare, este de înțeles până la un punct, deși ar trebui să guverneze pentru toți cetățenii. Dar măsurile propuse dau beneficii unor miliardari (unul cu interese la gaze iefine, altul cu vise de grădinițe olimpice). Adică, statul falimentează firme de stat și private spre beneficiul unor firme private.
Paradox: mărimea ROBOR-ului este trasă în sus de băncile mici, nu de ”lacomele” bănci mari!
Taxa pe ”lăcomie” a scăzut în forma finală și a ajuns taxă pe active. Cineva a câștigat la bursa anticipând (știind?) ca taxa va scădea. Instituțiile financiare nebancare au dobânzi exorbitante comparativ cu orice bancă, dar nu sunt taxate pentru ”lăcomie”! Consecința: creditele bancare vor fi mai greu accesibile, iar clienții vor fi împinși spre IFN-uri unde DAE este de peste 5 ori mai mare!
Că bugetul anului 2019 este plin de incertitudini pe partea de venituri, este adeverită de suspendarea legii responsabilității fiscal bugetare.
Care sunt efectele acestor măsuri propuse:
- sistemul bancar pus la pământ, toate băncile vor fi împinse spre pierderi; băncile vor încerca să-și recupereze banii pe seama clienților, iar economia va suferi masiv;
- pilonul 2 va fi desființat sau naționalizat, iar pensiile a milioane bune de români vor fi mai mici în viitor, nu vor mai avea protecție față de evoluția economiei și demografiei;
- sistemul energetic va fi îngenuncheat, producătorii blocați (ROMGAZ, PETROM, inclusiv extracțiile din Marea Neagră), iar importul va fi majorat pentru a redeveni dependenți energetic față de Rusia;
- prețurile și calitatea serviciilor telecom vor suferi și ele;
- vor dispărea firmele mici, autohtone, multinaționale vor rezista sau vor pleca, vor fi favorizate câteva firme rusești și ungurești (de gaz), câțiva moguli precum Ioan Nicolae (Interagro, petrochimie) sau Ion Țiriac (cu ajutorul de stat pentru grădinițe olimpice);
- inflația va afecta fiecare român și toate aceste taxe se vor regăsi în prețuri.
Theodor Stolojan spune că ”Dacă ar trăi Petre Ţuţea şi ar fi întrebat astăzi ce sfat ar trebui să dea Guvernului PSD-ALDE, n-ar răspunde decât cum a răspuns în primii ani după al Doilea Război Mondial, când el lucra la Ministerul Economiei, întrebat de ce nu dă nişte recomandări Guvernului comunist, a zis: domnule, n-are sens, pentru că au ieşit din zona raţionalului în economie. Exact în această situaţie este şi această guvernare PSD-ALDE”.
Theodor Stolojan mai afirmă că Guvernul ar trebui să știe că ”sectorul privat întotdeauna va fi mai inventiv decât minţile unui Dragnea sau ale unui Teodorovici. Vor găsi mijloacele pentru ca toate aceste noi impozite şi taxe să ajungă pe consumatorii finali (...). A te lupta cu piaţa, întotdeauna pierzi până la urmă. Băncile vor găsi mijloacele să facă faţă la această măsură, care nu este deloc raţională”.
În acest moment, putem vorbi de un multiplu faliment al guvernării:
- faliment moral (problemele penale, impostura intelectuală)
- faliment politic (paria Europei)
- faliment bugetar (avalanșă de taxe ad-hoc)
Urmează falimentul economic. Pas cu pas, tot mai accelerat.
Postare Florin Cîțu pe FB: ”Dragnea, Tăriceanu, Vâlcov, Teodorovici, groparii României recunosc OFICIAL CRIZA!
Astăzi, explic care sunt implicațiile pentru sectorul bancar al taxării activelor financiare.
PSD+ALDE+UDMR recunosc că AU MINȚIT. Introduc taxe noi pentru că altfel deficitul bugetar depășește 5% în 2019!
Pe rând.
În primul rând - ticăloșie.
Active financiare înseamnă investițiile făcute de bănci în economie (în stat, în cetățeni, în companii).
PSD+ALDE taxează investițiile și implicit le va distruge.
În al doilea rând - prostie.
Taxa se referă la ROBOR dar băncile au portofolii cu credite și în valută. Bineînțeles că îi afectează și pe acești clienți.
În al treilea rând - imbecilitate
Taxa NU reduce ratele celor care au acum credite în lei sau valută. Nu are cum. Contractele respective sunt legate de ROBOR și atât.
Taxa NU reduce ratele creditelor noi, prețul creditelor este determinat de cerere și ofertă.
Taxa reprezintă un cost iar socialiștii de la PSD+ALDE și UDMR au prezentat doar cum se calculează. Pentru bănci reprezintă creșterea costului cu afacerile în România.
Creșterea costului poate să fie:
- internalizată de bănci într-o marjă de profit mai mică
- transferată în dobânzi mai mari pentru credite noi
- transferată în dobânzi mai mici pentru depozite.
Unde se va regăsi această taxă depinde de strategia fiecărei bănci, de profitabilitatea fiecărei bănci și de condițiile pieței.
Astăzi, sistemul bancar are lichiditate asa că această taxă se va vedea imediat în REDUCEREA dobânzilor la depozite. Iar pentru că există cerere pentru credite și de la companii și de la persoane fizice o parte din taxă se va vedea în dobânzi mai mari la creditele noi.
În țările unde au fost introduse taxe pe investițiile băncilor, investițiile au scăzut brusc. Nu există nicio situație unde taxa a dus la dezvoltarea sectorului.
Concluzie:
Taxa PSD+ALDE+UDMR pe investițiile băncilor va duce la distrugerea economiilor populației din sistemul bancar prin reducerea dobânzilor la depozite și la restrângerea investițiilor băncilor în economie.
Statul român va apela la investitori străini privați sau instituționali pentru împrumuturi. Băncile locale vor pune taxa în dobânda pe care o cer de la stat.
PSD+ALDE+UDMR crează o problema structurală și cresc riscul sistemic prin transferarea datoriei României în lei (!!!) direct investitorilor străini. Cu băncile locale mai puteai negocia să nu-ți vândă obligațiunile dacă te aflai într-o situație dificilă, dar cum negociezi cu cei pe care nu-i cunoști?
Taxa pe active financiare se va vedea în prețurile sistemului bancar= dobânzile la depozite și dobânzile la credite. Asa cum supraacciza s-a văzut în prețul combustibilului.
CEL MAI IMPORTANT:
NU va reduce ratele persoanelor cu credite în lei. Trebuie să fii foarte prost să crezi că așa reduci ratele la credite.
ATENȚIE băncile au o soluție dacă vor:
- desființează ROBOR. Și taxa dispare.”
Postare Cristi Tudorescu pe FB: ”Au dat ORDONANȚA RĂZBOIULUI CU ECONOMIA. Au lăsat senzația că e mai bine decât marți seara, când a ieșit Teodorovici cu artileria grea. Și se bazează că lumea va uita într-un an toate astea. Ce a rămas, în final:
1) Taxa pe activele bancare, la actualul nivel al ROBOR, este 0,2% și nu 0,9%. Poate ajunge la 0,5% (gen Ungaria). Legătura cu ROBOR este tot ilogică, gândirea este tot strâmbă. Cineva, acolo, tot nu înțelege ce e acela ROBOR și cum se formează.
2) Companiile din energie vor fi impozitate cu 2% din cifra de afaceri, nu cu 3%. Principiul e tot de economie primitivă, să impozitezi cifra de afaceri, rulajul. Să impozitezi faptul că acel jucător există. Tot 2% vor plăti și companiile cu pierderi, Complexul Energetic Oltenia sau ELCEN sunt îngropate și mai mult, tocmai de Guvern.
3) Telecom - impozit de 3% din cifra de afaceri.
4) Pilonul II de pensii. Abordarea s-a schimbat: "vă lăsăm să vă jucați acolo cu ăia 10 miliarde de euro, nu vă mai zicem de naționalizare și de oprire contribuții". Au impus însă cerințe mari de capital societăților de administrare. În afară de scăderea comisionului la intrarea banilor (1%, din care 0,5% rămâne la administratori, comparativ cu 2,5% cât era înainte -- acceptabil ca principiu), au mai făcut ceva: au legat comisionul anual de performanța fondului - aparent o măsură logică în ochii publicului, dar nivelurile propuse fac business-ul nerentabil pentru mulți: între 0,24% - 0,84% pe an, asta dă o volatilitate foarte mare pe veniturile administratorilor. Probabil vor rămâne 3 administratori în loc de 7, iar peste 2 ani discursul o sa fie "ia uite, oligopolul ălora trei" -- când de fapt oligopolul va fi provocat chiar de Guvern.
5) Punctul de pensie mărit din septembrie 2019 și apoi septembrie 2020, fix înainte de alegeri! Asta înseamnă nerespectarea legii, care spune că trebuie mărit de la începutul anului cu rata inflației + 1/2 din creșterea salariului mediu brut. În ianuarie - septembrie, pensionarii vor fi văduviți de bani în plus, pentru a avea creșteri abia în septembrie 2019 și apoi doar înainte de alegeri.
IMPACT MACROECONOMIC:
- nu, nu vor pleca investitorii mari.
- din toate astea, nu vor strânge 8 mld RON la buget la anul, ci vreo 3 mld RON.
- gândirea de la Palatul Victoria pare să fie "eh... n-om mai crește la anul cu 4-5%, se mai supară unii, alții, multinaționalele, om crește cu 3% în 2019 și lumea o să uite". Problema e că realitatea poate fi mai rea, efectele sunt greu cuantificabile acum.
În final, măsurile vor afecta exact cetățenii pe care guvernanții pretind că-i apară: inflație 2019, costuri mai mari ale împrumuturilor, căci băncile vor împinge costurile mai departe.”
Postare Cristian Păun pe FB: ”Adio Pilon 2! Și rămâi cu bine...
Nu pot să ia cu japca acei bani pe CNP așa că:
- scad drastic comisioanele de administrare (administratorul privat este obligat să facă muncă gratuită - o aberație);
- un randament mai mare peste rata inflației se va taxa exponențial (administratorii privați mai performanți vor fi taxați suplimentar - o aberație);
- mutarea banilor la Pilonul 1 nu e posibilă, fiind vorba de bani privați și sisteme de pensii diferite. Banii rămân acolo dar vor fi administrați nu privat ci de stat (dacă opțiunea ta e Pilonul 1). În plus de administrarea de către stat a banilor acumulați până acum prin Pilonul 2, dacă optezi pentru Pilonul 1, cotizația ta va merge ulterior integral la un sistem fără acumulare, din care se plătesc pensii speciale / ocupaționale / sociale și care este pe un mare deficit ce creste constant. Dacă optezi pentru Pilonul 2, banii rămân în administrare privată dar nu mai există stimulentele ca această industrie să existe sau să reziste (primele două argumente).
Oricum ai da-o, românii pierd bani. Oricum ai da-o vorbim de bani luați cu japca. De furt.
Sfat: Păstrați banii în Pilonul 2 în continuare și mergem la vot să schimbăm aberațiile astea. Contribuția la Pilonul 2 trebuie să crească nu să scadă. Pensia trebuie să fie, mai degrabă, cu acumulare! Iar administratorii privați să reziste până atunci. Chiar dacă va fi greu pentru ei!”
După logica guvernamentală, firmele private ca nu au profit trebuie să plătească taxe mai mari (pe active, de ex.). Dar firmele/regiile de stat care au pierderi? Lor li se șterg pierderile pe care le au, an de an. Statul este stat: poate stabili și modifica regulile oricând, poate da unora ce ia de la alții, poate vinde scump un serviciu la o calitate redusă. Să nu uitam: topul firmelor cu pierderi este dominat de cele de stat; în topul producătorilor care fac export sunt numai firme private (hulitele multinaționale). Taxele mai mari ajung întotdeauna în preturi, adică le vom plăti tot noi consumatorii. S-a ajuns aici pentru ca economia reală nu ascultă de povești pe hârtie, de indicatori spectaculoși de PIB care nu au substanță.
Dacă o firmă privată face privat, guvernanții o acuză de lăcomie. Dacă o firmă privată nu face profit sau face unul invizibil, atunci este acuzată că mută profiturile. În primul caz poate fi vorba de profit mare datorată slabei concurențe în acel sector: în al doilea caz poate fi vorba că firma face investiții majore (ex. RDS care este poate singura firmă românească ce este actor regional) sau pur și simplu își repatriază veniturile.
Ca guvernanții să prefere să ia măsuri în favoarea bugetarilor nu este de mirare, este de înțeles până la un punct, deși ar trebui să guverneze pentru toți cetățenii. Dar măsurile propuse dau beneficii unor miliardari (unul cu interese la gaze iefine, altul cu vise de grădinițe olimpice). Adică, statul falimentează firme de stat și private spre beneficiul unor firme private.
Paradox: mărimea ROBOR-ului este trasă în sus de băncile mici, nu de ”lacomele” bănci mari!
Taxa pe ”lăcomie” a scăzut în forma finală și a ajuns taxă pe active. Cineva a câștigat la bursa anticipând (știind?) ca taxa va scădea. Instituțiile financiare nebancare au dobânzi exorbitante comparativ cu orice bancă, dar nu sunt taxate pentru ”lăcomie”! Consecința: creditele bancare vor fi mai greu accesibile, iar clienții vor fi împinși spre IFN-uri unde DAE este de peste 5 ori mai mare!
Că bugetul anului 2019 este plin de incertitudini pe partea de venituri, este adeverită de suspendarea legii responsabilității fiscal bugetare.
Guvernanții ultimilor 2 ani tot introduc taxe care să se aducă bani mai mulți la buget; aceste taxe din energie duc la creșterea prețurilor; măsurile propuse nu rezolvă deloc această situația, pentru că ele nu-și propun decât să extragă alți bani din economie, fără a apăra nici consumatorul român (nici casnic, nici industrial).
Una din cauzele pentru care bugetul României este mic este dat de sistemul informatic arhaic al ANAF-ului.
Apar răspunsuri. De ce întârzie proiectul de buget 2019. De ce a fost nevoie de OUG-ul din final de an. De ce, totuși, OUG-ul nu acoperă decât o treime din nedorita majorare a deficitului bugetar. De fapt, programul de guvernare este volatil (incomplet pe partea de venituri, imprecis și subevaluat pe partea de cheltuieli), mereu apar taxe noi și distanța dintre promisiuni și realitate devine tot mai mare. Scriam pe blogul personal, încă din septembrie, ca banii bugetului nu vor ajunge și se vor inventa noi modalități de a ”extrage” bani din economie (firește de cei care au și sunt buni platnici). Doar nu credeați că este vorba de cele 2 miliarde de euro prejudicii de recuperat în urma sentințelor judecătorești definitive. Iată că se confirma că este nevoie de alte ”extracții” de bani din sectoarele economice care mai merg (nu le voi enumera pentru a nu le da idei, dar le bănuiți, acele sectoare care produc și fac export, care oferă salarii mari, și-n plus, probabil o taxare a celor care și-au luat soarta în mâini departe de hotare).
Multi încă mai cred că măririle de venituri de la bugetari și pensionari vin din creșterea economică. Fals! Ele vin din 2 mari surse: 1. tăierea investițiilor publice (școli, spitale, autostrăzi, poduri și căi ferate); 2. venituri excepționale (dividendele societăților de stat din energie, cu prețul tăierii investițiilor necesare funcționarii în parametri optimi). În plus, mai sunt introduse în ecuație și câteva artificii contabile. Referitor la subiect, ”gaura” bugetului 2019 (întârziat peste măsură) este cam de 20 miliarde euro. Ordonanța ”lăcomiei” de la final de an (prin taxe aplicate băncilor, firmelor din energie, telecom și jocuri de noroc) nu rezolva decât 7 miliarde de euro, o treime din gaură. Pentru restul, este nevoie de alte și alte taxe, plus de inflație și alte măsuri de austeritate. Din păcate.
Cine crede în ideea ca prețurile vor fi plafonate (doar cele interne), nu știe că, cel mai târziu în 2022, ele vor fi acceptate de ANRE în costuri și atunci consumatorul roman va plăti o factura usturătoare.
”Devine din ce în ce mai evident faptul că, în prezent, capacitatea de producție instalată din România, de 25.000 MW (20.000 MW efectivă) este doar pe hârtie, în realitate, producția de energie electrică fiind în ultimii ani de maxim 9.000-9.500 MW. Iar în ultima perioadă se poate remarca o diminuare considerabilă a acesteia, mai multe unități de producție fiind raportate în revizie permanentă sau în revizii programate repetate. Investițiile în capacități de producție par absolut necesare, însă cum 80% din producția de electricitate este “de stat”, șansele ca aceste investiții să fie realizate sunt practic nule.
Pentru că actualul guvern a devalizat companiile de stat din energie, solicitând niveluri de 90% din profit ca dividende și solicitând în schimb și dividende suplimentare sau redistribuirea lichidităților disponibile. În plus, prin adoptarea OUG 114, prin care a impus un impozit de 2% pe cifra de afaceri inclusiv producătorilor, dar a și reintrodus politica de control a prețurilor la electricitate, guvernul a compromis orice șansă de investiție în acest domeniu!
Două Românii: una conectată la infrastructura, alta dependentă de pixul guvernamental. Decalajul dintre cele două Românii s-a accentuat în post-comunism.
Primii vor mai multa libertate economică (prin mai multa infrastructură: școli, spitale, șosele), ceilalți vor mai mult intervenționism de stat cu: salarii bugetare și pensii mărite, cu plafonare de preturi, cu ajutoare sociale, cu taxe mărite asupra afacerilor private, etc. Dacă am ieșit din comunism ar trebui să acceptăm democrația și economia de piață. Din păcate, și democrația politică are limitări, și economia de piață este tot mai abandonată. Iar dincolo de acțiunile politicienilor, marea problemă a celor conduși (a cetățenilor) este educația (civică și economică) redusă.
https://www.moise.ro/2018/12/13/ticaie-statul-roman-cateva-semne-ca-sfarsitul-guvernului-psd-e-aproape-isi-orchestreaza-dragnea-plecarea/?fbclid=IwAR03h_kWfmTDjALYcNN6RWsnN-8Le8frDfXiXIGKo6EJWI0rl1_HGoHDnQA
Apar răspunsuri. De ce întârzie proiectul de buget 2019. De ce a fost nevoie de OUG-ul din final de an. De ce, totuși, OUG-ul nu acoperă decât o treime din nedorita majorare a deficitului bugetar. De fapt, programul de guvernare este volatil (incomplet pe partea de venituri, imprecis și subevaluat pe partea de cheltuieli), mereu apar taxe noi și distanța dintre promisiuni și realitate devine tot mai mare. Scriam pe blogul personal, încă din septembrie, ca banii bugetului nu vor ajunge și se vor inventa noi modalități de a ”extrage” bani din economie (firește de cei care au și sunt buni platnici). Doar nu credeați că este vorba de cele 2 miliarde de euro prejudicii de recuperat în urma sentințelor judecătorești definitive. Iată că se confirma că este nevoie de alte ”extracții” de bani din sectoarele economice care mai merg (nu le voi enumera pentru a nu le da idei, dar le bănuiți, acele sectoare care produc și fac export, care oferă salarii mari, și-n plus, probabil o taxare a celor care și-au luat soarta în mâini departe de hotare).
Multi încă mai cred că măririle de venituri de la bugetari și pensionari vin din creșterea economică. Fals! Ele vin din 2 mari surse: 1. tăierea investițiilor publice (școli, spitale, autostrăzi, poduri și căi ferate); 2. venituri excepționale (dividendele societăților de stat din energie, cu prețul tăierii investițiilor necesare funcționarii în parametri optimi). În plus, mai sunt introduse în ecuație și câteva artificii contabile. Referitor la subiect, ”gaura” bugetului 2019 (întârziat peste măsură) este cam de 20 miliarde euro. Ordonanța ”lăcomiei” de la final de an (prin taxe aplicate băncilor, firmelor din energie, telecom și jocuri de noroc) nu rezolva decât 7 miliarde de euro, o treime din gaură. Pentru restul, este nevoie de alte și alte taxe, plus de inflație și alte măsuri de austeritate. Din păcate.
Cine crede în ideea ca prețurile vor fi plafonate (doar cele interne), nu știe că, cel mai târziu în 2022, ele vor fi acceptate de ANRE în costuri și atunci consumatorul roman va plăti o factura usturătoare.
”Devine din ce în ce mai evident faptul că, în prezent, capacitatea de producție instalată din România, de 25.000 MW (20.000 MW efectivă) este doar pe hârtie, în realitate, producția de energie electrică fiind în ultimii ani de maxim 9.000-9.500 MW. Iar în ultima perioadă se poate remarca o diminuare considerabilă a acesteia, mai multe unități de producție fiind raportate în revizie permanentă sau în revizii programate repetate. Investițiile în capacități de producție par absolut necesare, însă cum 80% din producția de electricitate este “de stat”, șansele ca aceste investiții să fie realizate sunt practic nule.
Pentru că actualul guvern a devalizat companiile de stat din energie, solicitând niveluri de 90% din profit ca dividende și solicitând în schimb și dividende suplimentare sau redistribuirea lichidităților disponibile. În plus, prin adoptarea OUG 114, prin care a impus un impozit de 2% pe cifra de afaceri inclusiv producătorilor, dar a și reintrodus politica de control a prețurilor la electricitate, guvernul a compromis orice șansă de investiție în acest domeniu!
Două Românii: una conectată la infrastructura, alta dependentă de pixul guvernamental. Decalajul dintre cele două Românii s-a accentuat în post-comunism.
Primii vor mai multa libertate economică (prin mai multa infrastructură: școli, spitale, șosele), ceilalți vor mai mult intervenționism de stat cu: salarii bugetare și pensii mărite, cu plafonare de preturi, cu ajutoare sociale, cu taxe mărite asupra afacerilor private, etc. Dacă am ieșit din comunism ar trebui să acceptăm democrația și economia de piață. Din păcate, și democrația politică are limitări, și economia de piață este tot mai abandonată. Iar dincolo de acțiunile politicienilor, marea problemă a celor conduși (a cetățenilor) este educația (civică și economică) redusă.
https://www.moise.ro/2018/12/13/ticaie-statul-roman-cateva-semne-ca-sfarsitul-guvernului-psd-e-aproape-isi-orchestreaza-dragnea-plecarea/?fbclid=IwAR03h_kWfmTDjALYcNN6RWsnN-8Le8frDfXiXIGKo6EJWI0rl1_HGoHDnQA
https://www.profit.ro/stiri/economie/guvernul-lucreaza-restructurare-ministerelor-directiilor-autoritatilor-asteapta-rapoartele-privind-nivelul-personalului-vor-urma-desfiintari-structuri-foarte-probabil-posturi-18697641?fbclid=IwAR3iK1L5s9ab1ANBaSQoTBZurFsYGYW2UOb9ZhMr4uRw0oBKdm-FMvzgNSQ
https://www.capital.ro/semnele-guvernul-nu-are-bani-buget.html
https://www.zf.ro/opinii/cristian-hostiuc-director-editorial-zf-cel-mare-proces-tiparire-bani-istoria-europei-salvare-euro-s-incheiat-cat-castigat-romania-ramas-intampla-continuare-17787644?fbclid=IwAR19Hved5QttcR_-2cI2IFHt9qyybfpGsKqdHUBS_Ah1dy3QBMeWdX4qVgo
https://www.biziday.ro/ministrul-de-finante-a-prezentat-principalele-masuri-fiscale-pe-care-urmeaza-sa-le-adopte-guvernul-draftul-ordonantei-de-urgenta-a-fost-publicat-pe-site-ul-ministerului/
http://www.economica.net/productia-de-gaze-a-romaniei-se-va-opri-daca-intentiile-guvernului-si-parlamentului-devin-lege-producatorii-pierd-15-lei-la-fiecare-mwh-de-gaz_162699.html#n
https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/cum-vor-deconta-romanii-apocalipsa-fiscala-anuntata-guvernul-psd-1_5c1a44a4df52022f75a86795/index.html
https://www.moise.ro/2018/12/18/venezuela-venim/?source=biziday&fbclid=IwAR2APyQHeEmZ9HSXysp_thn20LOCy8948gzzjT-70uvbhNuseLxNNiuohv0
https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/cum-vor-deconta-romanii-apocalipsa-fiscala-anuntata-guvernul-psd-1_5c1a44a4df52022f75a86795/index.html
https://www.moise.ro/2018/12/18/venezuela-venim/?source=biziday&fbclid=IwAR2APyQHeEmZ9HSXysp_thn20LOCy8948gzzjT-70uvbhNuseLxNNiuohv0
https://www.zf.ro/companii/energie/companiile-stat-energie-devalizate-treime-rezerve-duc-catre-bugetul-stat-alaturi-taxa-3-cifra-afaceri-recent-perlele-romgaz-hidroelectrica-au-donat-sute-milioane-lei-dividende-suplimentare-17791101?fbclid=IwAR0mBBZkGWqqNLSxEkBlA7P3u5__FCbiypwXO7ijNCSE3O-mru0BBjVsjBw
https://economie.hotnews.ro/stiri-energie-22874700-cum-distruge-guvernul-afacerile-din-energie-prin-controlul-preturilor-masura-specifica-tarilor-comuniste.htm?fbclid=IwAR28CCXWTejAdVTRwgx6GpUy9vS4QRJ0NrsF-WMYJXqvIhF1ckZ7LrJzvTY
https://www.profit.ro/stiri/dubla-lovitura-administratorii-pilonului-2-de-pensii-private-vor-trebui-sa-aduca-noi-infuzii-de-capital-calculele-profit-ro-arata-ca-necesarul-se-ridica-la-3-7-miliarde-de-lei-18706322?fbclid=IwAR0KLbicGa8TjUbtR5fCnmh8UJiEY01MfWhUB8-NYlkwRiyy6WM4wMd080w
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/pretul-electricitatii-sare-pe-bursa-cu-14-dupa-anuntul-privind-impozitarea-companiilor-din-energie-romania-devine-cea-mai-scumpa-piata-din-regiune-17791220?fbclid=IwAR0TJJglPX171i44EelnTB1fPk0w9p2mJh9ylNCyS_i5kGpGCoNKTjL0ilE
https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/dezastru-banci-scris-textul-ordonantei-prima-interpretare-bancherilor-taxa-lacomie-trimestriala-anuala-ceea-inseamna-suma-patru-ori-mare-estimarea-initiala-toate-bancile-vor-pierderi-17791243?fbclid=IwAR2i909lRNb9gmVv52-DgKxbETO39paQByGBTum04eOeC5ELOSZS2EPgzp8
https://www.petreanu.ro/face-toti-milionari/?fbclid=IwAR3nWuzBI4Zp0Hd2GRoyFXtOw7c0DnwsqqleSGsnoHLWysMSOMgM_sz9_MU
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/cele-7-2-milioane-de-romani-de-la-pilonul-ii-au-pierdut-miercuri-330-mil-euro-prin-deprecierea-actiunilor-17791627
https://www.edupedu.ro/guvernul-sparge-pusculita-copiilor-ce-inseamna-ca-pilonul-ii-pe-pensii-a-devenit-optional-dupa-5-ani/?fbclid=IwAR1VrzkHBvbQIXZ5aFPe19G4Qu4U6qRysE0_MMg7Ron9ogPE4wywX4OMHFE
https://www.zf.ro/opinii/opinie-sorin-paslaru-redactor-sef-al-zf-masuri-soc-la-adresa-mediului-de-business-pentru-a-finanta-cresterea-salariilor-bugetarilor-merita-17791789
http://www.stelianmuscalu.ro/psd-a-aruncat-bomba-in-economie/
https://republica.ro/subminarea-economiei-nationale-omorati-vaca-care-va-da-lapte-si-o-sa-ramaneti-doar-cu-cacofonia-economica
https://www.digi24.ro/opinii/atentie-nu-e-doar-taxa-pe-lacomie-sunt-si-taierile-indirecte-pana-in-2021-1052056?fbclid=IwAR0ydAS6BFBqAMz6Stwt5lcrBxOAn3khG7OwDk4-aIEu715mIY3HIcSuJ3w
http://www.economica.net/surse-bancare--taxa-aplicata-bancilor-va-trece-rapid-in-conturile-clientilor--dobanda-la-creditul-in-valuta-se-va-dubla_162715.html?fbclid=IwAR2wihYulb2ZOmoSnMwp8DNWbjrUYHxJhT8Wttk_59_Dv6vvte3uESYHhHQ#n
https://psnews.ro/soviani-arunca-bomba-taxa-pe-robor-confirma-agenda-anti-europeana-a-lui-teodorovici-247966/
https://www.digi24.ro/stiri/economie/intre-mana-invizibilla-a-lui-adam-smith-si-pumnul-dat-in-gura-economiei-de-catre-guvern-1052050
https://www.zf.ro/opinii/eugen-teodorovici-ministrul-finantelor-guvernul-psd-alde-liviu-dragnea-hranesc-zi-zi-lacomia-bancilor-altcineva-vi-pare-normal-ministrul-finantelor-plateasca-dobanda-5-bancilor-17792648
http://www.economica.net/un-infringement-impotriva-romaniei-pe-tema-plafonarii-preturilor-la-gaz-este-foarte-usor-de-declansat-verchiul-dosar-a-ramas-inghetat-surse_162796.html
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-22877523-surse-romanii-care-retrag-banii-pilonul-putea-obligati-cumpere-titluri-stat-sau-actiuni-ordonanta-discutata-birou-dragnea.htm
https://economie.hotnews.ro/stiri-pensii_private-22877601-analiza-capcana-retragerii-banilor-din-pilonul-pensii-risti-pierzi-cate-miliarde-lei-castiga-imediat-bugetul-statului.htm
http://cursdeguvernare.ro/gabriel-biris-ordonanta-fel-de-fel.html?fbclid=IwAR0am67klnrPqUn2On1pJOpkuRKH6VhEgny04V4Exe_8qcnEmNwrZ9qVaQ4
http://www.ziare.com/ordonanta-teodorovici/stiri-ordonanta-teodorovici/pwc-critica-ordonanta-teodorovici-modificarile-sunt-neclare-generatoare-de-incertitudine-la-limita-infringementului-1542960
https://www.nwradu.ro/2018/12/explicatia-simpla-a-scandalului-economic-de-ieri/?fbclid=IwAR1prHhkr1IbRo6dMDMoVcJXeqJCEfm0bqer06x-b3kp7WhknYKxEZroGkg
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-22879389-stolojan-daca-trai-tutea-spune-guvernul-psd-alde-iesit-din-zona-rationalului-economie.htm
http://www.ziare.com/economie/gaz/expert-guvernul-vrea-reintroducerea-cosului-de-gaze-desi-acesta-i-a-cauzat-romaniei-pierderi-de-miliarde-de-dolari-1543058
https://economie.hotnews.ro/stiri-energie-22880532-analiza-cum-vor-pierde-vor-falimenta-companii-energetice-stat-din-cauza-deciziilor-luate-guvernul-dancila.htm
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/va-deveni-anre-o-agentie-de-prestatii-sociale-cu-buget-cat-al-sri-valcov-impozitul-de-2-pe-cifra-de-afaceri-din-energie-si-gaze-va-fi-folosit-pentru-ajutorarea-consumatorilor-vulnerabili-18753955
https://www.profit.ro/stiri/grafic-aplicarea-taxei-pe-active-trimestrial-ar-duce-la-stat-70-din-profitul-net-al-bancilor-18753973?fbclid=IwAR1uu35pFw2dqjqUpqSDK-veTZn0h6AUTsPSH_4XzgaOlMfiEceBZiB_n_I
https://www.zf.ro/companii/energie/stat-contra-stat-un-sfert-din-productia-de-energie-a-romaniei-amenintata-cu-inchiderea-cum-platesc-taxa-de-2-pe-afaceri-companii-cu-pierderi-de-1-3-miliarde-de-lei-si-18-000-de-angajati-17794718?fbclid=IwAR3T4U1dr0MkfeVvfkdL1eON_TsO9kJ4leirRRZaqpvTJwBDpzjDp7G0UTA
http://www.ziare.com/ordonanta-teodorovici/taxa-pe-lacomie/florin-citu-taxa-aplicata-bancilor-nu-va-reduce-ratele-la-credite-in-lei-voi-initia-intalniri-cu-toti-cei-afectati-de-ordonanta-criminala-1543179
https://www.facebook.com/cristi.tudorescu?__tn__=%2CdCH-R-R&eid=ARDzVZazVxH6qgjZAzayvhfKdY3mU4ekJOG3gJwqcJXmYCEI6RXjRIV1FFfFEFTNjao32PxfPQtX94ZX&hc_ref=ARRPhJcdh6c4f7NPQBK47KTI8-HauAwBMOuO38Ia__Ku8ZBzoI29A6PNrA0PiHA59vQ&fref=nf
https://economie.hotnews.ro/stiri-energie-22880532-analiza-cum-vor-pierde-vor-falimenta-companii-energetice-stat-din-cauza-deciziilor-luate-guvernul-dancila.htm?fbclid=IwAR3RoXcWCGwkFmLCC1hHn57FEm0ECpPxQrX--gZf2nWM39ecXUMGZ1oEFcc
https://economie.hotnews.ro/stiri-pensii_private-22880838-reactie-ultima-ora-administratorilor-fonduri-guvernul-pus-bomba-ceas-pentru-pilonul-iar-ceasul-arata-maxim-6-luni-singurul-mod-care-pilonul-mai-putea-exista-viitor-abrogarea-prevederilor-acestei-oug.htm
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/financiar/banci/statul-a-declarat-razboi-celor-mai-mari-creditori-ai-sai-desi-are-mare-nevoie-de-bani-pentru-a-si-acoperi-gaura-de-la-buget-18753116
http://www.raducraciun.ro/dupa-ordonanta-de-urgenta-o-intrebare-se-impune-esti-copil/
https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/robor-calculeaza-medie-aritmetica-simpla-ponderata-volumul-tranzactii-bancile-mari-penalizate-cauza-bancilor-mici-insuficient-capitalizate-urca-robor-foame-lichiditate-17795529?fbclid=IwAR0GhwiLEzOEC-gmKGz74Oga-26OgJvUcfeYGM8IoY-fA4Q6TQiA9DxWKTY
https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/de-atat-lacom-statull-paradoxul-romaniei-mai-mic-pret-ue-productia-gaze-naturale-unul-cele-mai-mari-regimuri-taxare-1_5c2018eedf52022f75d43be6/index.html
https://www.wall-street.ro/articol/Piete-de-capital/237581/bancile-au-revenit-pe-bursa-inainte-de-craciun-ce-taxa-pe-lacomie-vor-plati-in-noua-varianta-a-oug-publicata-de-guvern.html
http://www.economica.net/perlele-energiei-detinute-chiar-de-stat-hidro-si-nuclearelectrica-vor-fi-afectate-masiv-de-ordonanta-teodorovici-valcov-detalii_162911.html?fbclid=IwAR2irFE_td__vXoDC4DHV16kSML-BsptJdG1ZQvzwrn4DNXCvxhdRolTZvg
https://www.moise.ro/2018/12/23/dincolo-de-foamea-de-bani-de-la-prostiile-lui-ceausescu-la-taxele-lui-dragnea/
http://www.economica.net/pericolul-plafonarii-pretului-gazul-romanesc-ieftin-ar-putea-fi-exportat-masiv_162917.html#n
http://cursdeguvernare.ro/au-suspendat-si-legea-responsabilitatii-fiscal-bugetare.html?fbclid=IwAR15Mtp_Ze61zd9_ZdiDH2JWzUdtVGCVvQMOQ039Ua_mQSg8dQLgeymSDNg
https://www.g4media.ro/marile-manipulari-din-discursul-violent-anti-companii-straine-al-lui-liviu-dragnea-cum-au-crescut-preturile-din-energie-tocmai-din-cauza-politicilor-psd.html
https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/deficitul-bugetar-a-crescut-puternic-la-11-luni-pentru-a-ramane-sub-3-cum-s-a-angajat-vehement-guvernul-decembrie-ar-trebui-sa-fie-cel-mai-auster-final-de-an-de-dupa-criza-18759733
https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/anaf-functioneaza-pe-servere-care-au-si-20-de-ani-vechime-incarcate-99-9-si-cu-500-de-aplicatii-dezvoltate-haotic-pe-software-atat-de-vechi-incat-nu-mai-este-sustinut-de-producatori-18652098?fbclid=IwAR2Dss1rcNzVCwpH0oEm_VB18Lyi9HaqeCoBCvCAmrKsrj7hGVWpWKKAWFY
https://www.profit.ro/perspective/2018-anul-viselor-de-marire-ale-industriei-de-gaze-s-a-transformat-intr-un-adevarat-cosmar-pentru-producatorii-autohtoni-18761409
http://www.ziare.com/preturi/pret-gaze/guvernul-ia-masuri-controversate-pe-piata-gazelor-spunand-ca-o-face-pentru-romani-de-ce-nu-e-asa-si-cum-vom-pierde-de-fapt-1543904
https://www.zf.ro/eveniment/tensiune-maxima-la-finante-deficitul-bugetar-pe-2019-a-fost-evaluat-in-prima-faza-la-4-98-din-pib-anaf-ului-i-se-cere-inca-un-plus-de-15-la-incasari-dupa-cel-de-anul-trecut-17811901?fbclid=IwAR3ipQ87fXZPOPEe4KRONYtpiuB59fHNlbln0meZ3xcWbmsL9pdbZIH2MOI
https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/analizA-ruineaza-guvernul-economia-tarii-vor-resimti-romanii-ordonanta-birurilor-plafonarilor-1_5c2f5b6adf52022f7539875e/index.html
https://www.zf.ro/opinii/ce-solutii-sunt-pentru-un-deficit-bugetar-de-sub-3-in-2019-primele-calcule-arata-4-98-deficit-17818776?fbclid=IwAR0fR-dOUY_sw6yX6t6hMBzliv7yVgDYaYFG0_dlYmg_veq6MkF3rswvbxY
http://www.contributors.ro/economie/sa-%C8%99ti%C8%9Bi-ca-noile-suprataxe-afecteaza-inclusiv-antreprenorii-firmele-vor-achita-facturile-mai-mari-%C8%99i-finan%C8%9Barile-mai-scumpe/
https://www.moise.ro/2019/01/09/cand-ignori-prea-mult-bufonii-traznaile-devin-lege/
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/pret-record-al-ultimilor-2-ani-la-energie-electrica-efect-al-vremii-geroase-si-al-unei-productii-interne-care-nu-face-fata-consumului-18807193
https://psnews.ro/2018-anul-neizbandelor-pregatiti-va-pentru-furtuna-perfecta-2-250082/
https://www.zf.ro/companii/energie/romania-importa-masiv-energie-10-din-consum-dar-termocentralele-stau-pe-margine-din-cauza-defectiunilor-sau-a-neindeplinirii-conditiilor-de-mediu-17835463
http://www.analizeeconomice.ro/2019/01/cum-evoluat-pib-ul-judetelor-din.html
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu